keskiviikko 23. huhtikuuta 2014

Yllättävä kritiikki.


Rauhallinen ja laiska pääsiäislomaviikko loppui yllättäen. Kun kaveri kertoi, että meillä on huomenna suuri loppu kritiikki. Vaihtareille asti ei ihan ole tiedotus pelannut. Minulle ja kahdelle muulle vaihtarille asia tuli ihan täytenä yllätyksenä. Mä olin elänyt siinä uskossa, että se on joskus seuraavan kuun puolivälissä. Nyt kokeilin sitten etsiä tietoa kritiikistä koulun opiskelija sivuilta. Mutta en löytänyt mitään. Ilmeisesti niin ilmiselvä juttu. 





Tänään oli siis näyttelyn pystytys päivä ja huomenna kritiikki alkaa kymmeneltä. Tosin kritiikissä ei pidä olla paikalla. Vaan opettajat kiertävät porukassa työt läpi ja juttelevat niistä omassa rauhassa. Myöhemmin seuraavan kuun puolivälissä saa sitten kirjallista palautetta. 

Mulla ei oikein ollut mitään edustavaa esiteltävää. Joten kokeilin eilen sitten valokuvata nopeasti jotain. Mutta kuvat ei onnistuneet. En ollut tyytyväinen. Tänään sitten kävin ostamassa halpis pohjia ja maalasin halpis maaleilla kolme maalausta. Kahteen ekaan olin todella tyytyväinen, tykkäsin väreistä. Kolmanteen en jaksanut maalata kuin mustan pohjavärin. Sitten pyyhkäisin siihen päälle vessapaperilla kahden edellisen maalauksen värit päälle. Omituista kyllä siitä maalauksesta paikalliset opiskelija kollegat tykkäsivät eniten. 

Jätin maalaukset sitten kuivumaan ja kävin ostamassa dammaria maalausten päälle laitettavaksi. Ja menin tietokoneluokkaan istumaan. Noh palatessa maalaukset oli kuivuneet.. Ja ihan eri näköisiä. Värit oli kadonneet ja se oli pelkkää ruskeaa tummaa väritöntä kamaluutta. Edes dammari ei tuonut niiden kirottujen halpis värien värejä takaisin! Se ihana tunne... Olin laittanut dammarin maalausten päälle, joten en voinut edes jatkaa niitä. Ainoa muuttumaton oli se kolmas maalaus. Josta muut oli tykänneet. Ilmeisesti minulla ei ole kuin se ja valkovuokko työ huomenna esillä. Valokuviakaan en ehdi enää printtailla. Niitä varten pitäisi kävellä keskustaan ja odotella tunti. Mitään ei siis ole tehtävissä.













Ei kommentteja:

Lähetä kommentti