torstai 29. elokuuta 2013

Jesh!

Kurssi vihdoin loppusuoralla!  Huomenna on viimeinen päivä. Aamulla meillä on vielä maalaamista. Ja iltapäivällä kritiikki.

Kritiikissä katsellaan kaikkien työt ja annetaan numerot julkisesti (parhaus järjestyksessä) töille. Ekassa gennadin kurssissa olin viimeisten joukossa. Mikä veti aikalailla itsetuntoa alaspäin. Mut edellisessä kurssissa olin keskitasoa. Ja veikkaan että nytten olen ehkä keskitasoa. Tosin kurssilaisten taso on kyl todella kova. Eli voin olla myös viimeinen kolmosen arvosana. Arvostelu asteikko on 1-5 ja sit voi olla 4- tai 4+ arvosanoja. Plussat ja miinukset merkkaa aika paljon.

Mut siis vaikka kuulostaa todella oppilaiden nöyryyttämiseltä antaa arvosanat julkisesti. Gennadi kuitenkin sanoo kaikkien töistä hyviäkin puolia ja kehuu. Ja voi olla melkein hyvällä mielellä vaikka olisi saanut kurssista vain kakkosen. Yhtään ykköstä hän ei ole kellekkään antanut minun tietääkseni. Kakkosen antoi kerran ekalla kurssilla olevalle pojalle, joka ei edes yrittänyt. Teki sarjakuvamaisesti, eikä ottanut neuvoja vastaan. Elikkä kolmonen on huonoin arvosana minkä voi saaha. Vitosia jaetaan harvoin. Mutta on pari mun luokkalaista saanut niin hyvän arvosanan. Mutta se on kyllä työn alla saaha vitonen. Ja silloinkin siihen taakse tulee yleensä miinus.

Kuvan ottamisen jälkeen lisäilin vielä signeerauksen ja taustaa hieman korjailin. Mutta huomenna tai myöhemmin lisäilen sit kuvaa lopullisesta versiosta.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti